VJS 13 april

Vind je Stem, maak impact met jouw verhaal.

JA! Ik doe mee!

He toffe ondernemer! Wat is jouw verhaal?

Valerie Communiceert expert Storytelling

Je bent een ondernemer die zoveel te vertellen heeft. Jouw product of dienst dienen een doel. Je wilt een impact maken, er zit een verhaal achter. En je weet en voelt: wat je op dit moment naar buiten laat zien, doet totaal geen recht aan alle kennis en de enorme bron van wijsheid die je in je hebt. Die rijke binnenkant, die waardevolle lessen, die persoonlijke ervaringen en het achterliggende verlangen... Het komt er niet uit. 

- - - - - - - - - - - - Je voelt dat je meer te vertellen hebt dan je nu doet. Een verhaal dat verteld moet worden. - - - - - - - - - - - - 

Je bent goed in wat je doet. Zodra klanten bij jou kopen vertellen ze het je allemaal. Maar dat verkopen vooraf he? Het woord alleen al bezorgt je rillingen. Jij weet wel dat je een fantastisch product hebt. Iets waar heel veel mensen op zitten te wachten en dat je echt iets toe te voegen hebt.  

Jij weet dat. Je klanten nog niet. Want ‘sales’ is een rotwoord en het past niet bij jou. Je wilt dat mensen je product of dienst kopen omdat ze het tof vinden, omdat ze jou tof vinden. Omdat ze de waarde zien van wat jij biedt. Niet omdat jij je boodschap door de strot duwt van jouw potentiële klant.  

Je hebt een mooi bedrijf, een goed product of dienst, wat klanten, wat omzet. Je leeft je passie door te ondernemen. Vrijheid! Wat een energie geeft dat. Je weet waar je ongeveer naar toe wilt.

 - - - - - - - - - - - - Je hebt eigenlijk nog maar 1 wens: Het mag nu wel eens écht gaan gebeuren met je bedrijf. Dat het écht goed gaat lopen. Dat je niet meer zo hoeft te leuren naar klanten maar dat zij naar jou toe komen. Dat je bedrijf serieus gaat groeien. - - - - - - - - - - - -  

  • Je bent het zat dat je concurrenten al jouw klanten lijken binnen te halen
  • Je bent het zat om continu te moeten worstelen met jouw teksten 
  • Je bent het zat ondergesneeuwd te worden door het geschreeuw van je concurrentie
  • Je bent het zat dat mensen jou niet kennen, dat je 'onzichtbaar' lijkt te zijn 

En laten we eerlijk zijn: 

Je wilt ook gewoon geld verdienen. Niet omdat je nu perse miljonair wilt worden, maar gewoon voor een leuk, vrij, leven. Maar dat wil je wel op een manier die bij je past. Marketingpraatjes horen daar voor jouw gevoel niet zo bij. Je wilt niet dat klanten kopen omdat ze zich daartoe gedwongen voelen maar omdat ze écht baat hebben bij jouw producten of dienst. Dat ze van JOU willen kopen omdat jij het beste matcht met jouw klanten

 - - - - - - - - - - - - 

Eigenlijk wil je meer van jezelf laten zien en horen

Je wilt laten zien wie je bent. Waar je voor staat. Wat je te bieden hebt. Helemaal gaan staan voor het verhaal áchter jouw bedrijf. Jouw verhaal ownen en zichtbaarder worden.  

Waarom jij je Stem nog niet gevonden hebt

Je kent jouw verhaal (nog) niet

Die juiste woorden he? Lastig!

Waarom doe jij wat je doet? Wat is het achterliggende verlangen áchter jouw product? Praat jij alleen nog over je product of dienst en de voordelen daarvan? Veel ondernemers kennen hun verhaal niet. 

'Ik ben coach / reisadviseur / kunstenaar / diëtist / vul maar in, ik heb helemaal niets te vertellen!'

Maar je communiceert als een persoon met andere mensen. Je bedient altijd een publiek dat naar jou kijkt met de vraag: wat is jouw verhaal? En ja, je verhaal begint dus altijd op een persoonlijk niveau. Als ondernemer ben je vaak de oprichter van het bedrijf en als expert ben je direct de verpersoonlijking van je product of dienst. Je kunt de boodschap dus niet meer scheiden van de boodschapper. 

Of misschien ben je juist nog in de overtuiging dat jouw verhaal er niet toe doet. Dat mensen dat niets interesseert en het juist heel erg tegen je werkt om over jezelf te praten. Want het gaat tenslotte toch om wat je doet en niet om jou?  

Het tegendeel is waar. Consumenten willen weten waar een merk of bedrijf voor staat. Waarom doe je wat je doet en waar wil jij jouw publiek naartoe leiden? Juist door het persoonlijk te maken laat je jezelf zien als mens of merk van ‘vlees en bloed’. En het geeft je publiek inzicht in jouw waarden: wat kunnen zij van jou verwachten of leren?  


Je weet precies wat jouw boodschap is. Wat de impact is die jij wilt maken. Maar die woorden! Zodra je dat moet vatten in een tekst voor je website of social media klap je dicht. Of je gaat ineens heel raar praten, gekke woorden gebruiken die je normaal nooit gebruikt. Het lijkt wel alsof jouw woorden ineens hun kracht verliezen zodra ze op papier komen. En soms komt er zelfs helemaal niets op papier.

Je hebt zoiets moois te vertellen, zoiets waardevols te geven. Alleen, als je niet de juiste woorden eraan geeft, dan vang je jouw publiek er niet mee. 

Je hebt zóveel te vertellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Waar begin je in hemelsnaam!? Je lijkt continu met losse flodders te schieten en niets lijkt echt raak. Het ligt niet aan wát je te vertellen hebt maar aan hoe. Het doet totaal geen recht aan alle kennis die je hebt en de impact die je zou kunnen hebben op anderen. 

Over de inhoud valt niet te twisten: die is gewoon goed. Maar echt uitnodigend, naar de klant toegeschreven, enthousiast? Nee, terwijl je dat in persoonlijk contact wel zo goed naar voren weet te brengen. Maar de toon van je zakelijke tekst is toch wat anders. Frustrerend!



Ben je er klaar voor een grotere versie van jezelf te worden? Dan is Vind je Stem het programma voor jou!

Dit is wat 'Vind je Stem' doet:

Met Vind je Stem ga je je niet langer stilhouden. Je gaat kleur bekennen. Je gaat vol passie praten (of schrijven) over jouw onderwerp.

Je voelt geen frustratie meer bij het communiceren van jouw glasheldere boodschap. Je weet precies wat jij te vertellen hebt. Wat jouw grotere verhaal is.

Je zegt de woorden die raken. Je weet precies hoe je de dingen moet zeggen om mensen aan te trekken. Je gaat vol overtuiging datgene overbrengen wat overgebracht moet worden.

Je zult een band aangaan met jouw publiek omdat je echt gaat verkondigen waar je voor staat. 

Je gaat zichtbaarder worden zonder dat je een irritant persoon hoeft te worden die alleen maar aan 'pusherige verkoop' doet.

Je zult je gaan onderscheiden van al jouw concurrenten, omdat jij weet wat jou authentiek maakt. Wat jouw uniek maakt. 

Je gaat de mensen aantrekken die bij je passen en bij je horen. Nooit meer eenmalige klanten die niet meer terugkomen, maar klanten die iedere keer weer kiezen voor jou. 



 - - - - - - - - - - - - 

'Dit gaat mijn merk brengen, daar waar ik dat wil. Het was gewoon meant to be.'

'Ik wist dat ik een verhaal te vertellen had. Een boodschap om mee te geven. Het gaat niet alleen om mijn product maar juist ook om wat erachter zit. Maar ik raakte verwaald in mijn eigen woorden en kon het grotere geheel niet vatten. Valerie heeft het beste in mij naar boven gehaald. Ik weet nu wat ik te vertellen heb, wat mijn boodschap is én hoe ik dat doe.' 

Wim van den Manacker - Eco Life Tube

Wat je gaat doen in Vind je Stem?

Vind je Stem is een programma van 9 weken met véél online interactie. Een live meeting, video’s, theorie, werkboeken, een wekelijkse Q&A en een warme community waar je gelijkgestemden vindt. De modules zijn met heel concrete opdrachten, zoals het maken van je Kernverhaal. Dingen die je meteen voor je bedrijf kunt inzetten. We gaan snel de diepte in met veel praktische oefeningen zodat je alles ook in de praktijk brengt. 

  • Je leert welke verhalen je te vertellen hebt en hoe je dit doet.
  • Je leert jouw verhaal zo sterk te vertellen dat klanten echt een verbinding met jou gaan voelen. 
  • Je wordt zichtbaarder, zonder dat je iemand moet worden die je heel irritant vindt ;)
  • Je kunt Storytellen als een pro. Óók als je denkt dat je niet zo goed kunt schrijven.
  • Een onuitputtelijke bron van verhalen die je keer op keer kunt vertellen.
  • Je leert technieken die je direct kunt toepassen, in al je merkuitingen.
  • Je leert je onderscheiden van al jouw concurrenten. 
  • Je klanten gaan kiezen voor jou. Om wie je bent en waar je voor staat. Zo heb je voortaan alleen nog maar klanten die ook passen bij JOU.
  • Jouw bedrijf wordt klaar gestoomd voor de toekomst waarin het voor consumenten steeds belangrijker wordt zichzelf te herkennen in de bedrijven met wie ze werken.
  • Je hebt jouw overkoepelende verhaal compleet en weet hoe je dit communiceert met jouw publiek.
  • Je komt terecht in een warm nieuw netwerk.

 - - - - - - - - - - - - 

8 modules om jouw Stem te vinden

Vind je Stem is een blended-programma van 8 weken met véél online interactie. Een live meeting, video’s, theorie, werkboeken, een wekelijkse Q&A en een warme community waar je gelijkgestemden vindt. De modules zijn met heel concrete opdrachten, zoals het maken van je Kernverhaal. Dingen die je meteen voor je bedrijf kunt inzetten. We gaan snel de diepte in met veel praktische oefeningen zodat je alles ook in de praktijk brengt. 

  • Waarom, hoe en wat? - We duiken meteen het diepe in: waarom doe jij nou eigenlijk wat je doet? Wat drijft jou? Waar kom jij 's ochtends je bed voor uit? Welke impact wil je eigenlijk maken? En hoe ga je dat doen? 
  • What's up? - Wat speelt er in jouw branche en waar gaan we naar toe? Ben je je bewust van wie jouw concurrenten zijn? Welke rol speel jij in dit grotere geheel en wat beloof je aan jouw publiek?
  • Je grootste fans - Je doelgroep bedenk je zelf, je publiek is er al. Maar wie zijn ze? Wat willen ze van jou en waar kan jij ze vinden?
  • The sky is the limit - Grote doelen, mooie ambities. Je formuleert jouw vlijmscherpe visie en missie. Je gaat ontdekken wat de echte boodschap is die je wilt vertellen.
  • Spreek je uit! - Je leert uitspreken waar je voor staat en wat je wilt, en ook uitspreken waar je NIET voor staat. 
  • De moeder aller verhalen - Je krijgt mijn persoonlijke hulp bij het maken van jouw ondernemersverhaal, jouw moeder aller verhalen. We maken samen jouw verhaal helemaal scherp. 
  • Betoverende verhalen - Uitgesproken verhalen vertellen die jouw bedrijf in 1 keer op de kaart zetten. Je leert welke elementen je verhaal ALTIJD moeten bevatten. De techniek waarmee je steeds weer de juiste woorden kiest.
  • Jouw stem, jouw verhaal - Je gaat jouw rode draad ontrafelen zodat je precies weet wat er in al jouw verhalen terugkomt, wat ze met elkaar gemeen hebben en hoe je ervoor zorgt dat al jouw communicatie die rode draad bevat. 

 - - - - - - - - - - - - 

Naast de online modules ook nog dit! Iedere week een Q&A + 4 waanzinnge bonussen die voor jouw bedrijf al het verschil gaan maken 

Bonus 1: Live trainingsdag Vooraf gaan we samen tijdens een inspirernde trainingsdag aan de slag te gaan met jouw krachtige Waarom, Hoe en Wat. 

Jouw waarom staat dus al voordat we echt beginnen in de groep. En dat doen we omdat jouw Waarom ontzettend belangrijk is: als die niet goed staat dan valt de rest ook om. 

Daarbij is het formuleren van een sterk Waarom een van de moeilijkste dingen die er is. Maar samen komen we daar helemaal uit!  

Bonus 2: Persoonlijke feedback op al jouw verhalen Vind Je Stem is een online traject. Maar dat betekent niet dat je alles "zelf maar moet uitzoeken". Je krijgt persoonlijke feedback op AL je verhalen die je plaatst in onze besloten community. En natuurlijk tips en voorbeelden hoe je jouw verhalen nog beter kunt maken!

Bonus 3: Live Q&A's Elke woensdagmiddag is er een live Q&A-sessie in onze community, met Valerie, waarin je AL jouw vragen kunt stellen. Ik geef je ook tips en feedback op je verhalen en neem je ook mij in mijn eigen verhaal.

Kun je er niet live bij zijn? Je kunt de Q&A video's altijd terugkijken. 

Bonus 4: Module 'De kunst van het raken' In deze bonus module leer je hoe je ervoor zorgt dat de woorden die je zegt ook echt raken. Je krijgt de tools om met iedere uiting de juiste toon te zetten. Je ontdekt hoe je van informeren naar resoneren gaat. 

Start zaterdag 13 april 2019 We starten zaterdag 13 april met een live trainingsdag in het midden van het land. Samen gaan we tijdens deze inspirerende dag aan de slag met jouw Waarom, Hoe en Wat. 

Prijs: €900,- (excl. btw) 

Voor wie is Vind je Stem?

Jij bent een gedreven ondernemer. Een mens met passie. Passie voor wat je doet, de mensen om je heen, het leven dat je leeft. Je bent misschien niet heel open, maar je bent wel heel eerlijk. Onzinverhalen en bullshit verkopen, daar doe jij niet aan. Je wilt heel graag (meer) van je laten horen, maar je weet nog niet goed hoe. Het laatste dat je wilt, is iemand worden die je zelf heel irritant vindt. Je wilt ertoe doen op de belangrijke momenten in het leven van anderen. Je volgt je hart en je weet waar je mee bezig bent. 

Heel belangrijk: Je bent er aan toe om het een stap professioneler aan te pakken. Het mag echt gaan gebeuren!

Voor wie is Vind je Stem niet?

Vind je Stem is geen presentatietraining of businesscoaching. Natuurlijk gaan we kijken naar de basis, de kern, van jouw bedrijf en leer je hoe je jouw verhaal vertelt, maar als je specifiek hier naar op zoek bent, is Vind je Stem niet voor jou.

Als je verwacht dat ik alles voor je ga doen... Dan ben je hier ook verkeerd. Ik ga je geen snelle trucjes geven om een gesjeesd verkoopverhaal te kunnen houden. Vind je Stem is er juist om jou te helpen JOUW stem te vinden. Om vervolgens te kijken hoe je die stem het beste de wereld in kunt brengen. Jouw woorden dus. Jouw taal, jouw stijl, jouw energie. 

Dat verhaal gaan uitspreken is ook iets wat JIJ moet gaan doen. Ik hoef jouw verhaal niet tegen jouw klanten te vertellen. Dat moet jij doen!

 - - - - - - - - - - - -  

Over Valerie

Toen ik mijn onderneming begon werkte ik als freelancer copywriter veel voor (grotere) reclamebureaus en bedrijven als Unilever, KIA, de gemeente Rotterdam en de Consumentenbond. Wat me daar altijd opviel (/tegenviel) is dat veel bedrijven helemaal niets lijken te snappen van de kracht van het verhaal. Ze doen veelal aan propositieontwikkeling, verpakt als storytelling. Totaal verzonnen verhalen over de zogenaamde oorsprong van een product (bijvoorbeeld het ontstaan van een koekje).  

Doodzonde en bovendien een gemiste kans. Want met échte storytelling ga je naar de oerknal van je bedrijf: waarom het er moest zijn en waarom het geworden is wat ze is.  

Verhalen raken pas de kern als ze jouw DNA bevatten! Verhalen moeten waar zijn, authentiek zijn en gaan over jouw drijfveren en je waarden.

En ik verbaas me er oprecht over dat nog zo weinig ondernemers dat doen. Dat durven.  

Ik geloof in een toekomst waarin we geen onzin meer maken. Maar waarin we laten zien wie we zijn en op een transparante manier met elkaar communiceren. Een wereld waarin we waarde bieden met relevante content. Communicatie waarin we authentiek zijn en impact maken die wel echt raak is.  

En jij? Waar geloof jij in?

Valerie Communiceert, specialist in het vertellen van verhalen.

Ben jij er klaar voor om het te laten gebeuren met je bedrijf? 

Om in die grotere versie van jezelf te stappen? Recht te doen aan al die kennis en wijsheid die je bezit? Dan is Vind je Stem het programma dat je daarbij gaat helpen. Om echt voor jezelf en je bedrijf te gaan staan en te leren durven raken.