Vind je Stem En maak impact met je eigen verhaal.  


Hé, toffe ondernemer. Wat is jouw verhaal waarmee je je publiek raakt?  

Ja, ik wil indruk maken!

Je bent ondernemer. En dat ben je niet voor niets. Je bent goed in wat je doet. Je hebt passie voor wat je doet en je bent eerlijk. En zodra je klanten bij jou hebben gekocht, bevestigen ze het allemaal. Je gelooft in je product en/of dienst. Sterker nog: je vindt het fantastisch! Nu je potentiële klanten nog. Hoe breng je jouw enthousiasme nou over? Hoe maak je de indruk die je wil achterlaten? En dan het liefst op zo’n manier dat het ook nog blijft hangen?  

Jezelf en je product of dienst verkopen. De rillingen lopen over je rug. Sales is glad en onecht — niets voor jou. Mensen moeten je product of dienst kopen, omdat ze het tof vinden. Omdat ze jóu tof vinden. Omdat ze de waarde zien van wat je biedt. Niet omdat jij een leuk verhaal hebt bedacht dat je ze eens even lekker door de strot duwt.  

Je weet het en je voelt het: wat je op dit moment laat zien, doet geen recht aan wat je biedt. Het zit erin, maar het komt er niet uit. En dat is zo zonde. Onnodig ook. Ik help je je Stem te vinden. Tenminste, als je eraan toe bent je bedrijf een stuk professioneler te maken en te laten groeien…  

 Je hebt veel meer te vertellen dan dat je nu doet. Je moet alleen weten hoe. Vind je Stem — dan ben je als stroop voor je potentiële klanten: aantrekkelijk én ze blijven aan je plakken.  

 

Ben jij het zat… 


Dat je concurrenten je klanten voor je neus wegkapen? 

Om continu te worstelen met je teksten? 

Dat het geschreeuw van je concurrentie jou wegvaagt?

Om onzichtbaar te lijken?  


Je stem vinden is iets voor jou als…  

Ja, laten we eerlijk zijn: je wil natuurlijk gewoon geld verdienen. Niet omdat je met je zeiljacht twee keer per kwartaal naar de Bahama’s wil, maar omdat je gewoon lekker, leuk en vrij wil leven. Helemaal prima. En vooral heel leuk, als je het doet op een manier die bij jou past. Dat je geen TelSell-trucs hoeft uit te halen als ‘alleen als je NU koopt, krijg je er voor een paar duizend euro gratis spullen bij’. Dat je geld verdient, omdat je klanten van jóu willen kopen. Omdat jij de beste match voor ze bent.  

Wil jij dat je doelgroep je ziet? Dat ze weten wie je bent? Waar je voor staat? Wat je te bieden hebt? Pak je podium, haal je microfoon tevoorschijn en schraap je keel. Het is tijd om je Stem te laten horen. 

Ben je klaar voor de grotere, bekendere versie van jezelf? Dan is Vind je Stem hét programma voor jou — waarbij je wat je leert, meteen in de praktijk brengt. Bereik en raak eindelijk je publiek! 


Vind je Stem is een online training. Of nou ja, het is veel meer dan dat. Geen dertien in een dozijn. Geen cursus waarbij ik alles voorkauw en je het zelf verder maar uitzoekt. Het is een programma met onder andere een live trainingsdag, veel interactie en een warm, groot, nieuw netwerk. In 9 weken vind jij je Stem. En nog meer. 

  • Je leert je verhalen te leven en te vertellen… 
  • … op zo’n manier dat je klanten zich met jou verbonden voelen
  • Potentiële klanten zien je (en daar hoef je niet eens een irritante verkoper voor te zijn)
  • Je leert storytellen als een pro — zelfs als je denkt dat je niet goed schrijft
  • Vind niet alleen je stem, maar ook een onuitputtelijke bron van eigen verhalen
  • Onderscheid je van al je concurrenten…
  •  … zodat klanten kiezen voor jou, om wie je bent en waar je voor staat 
  • Trek klanten aan die bij je passen
  • Bereid jezelf en je bedrijf voor op de toekomst, waarin consumenten het nog belangrijker vinden om te werken met bedrijven waarin ze zichzelf herkennen en waar ze zich fijn bij voelen
  • Een warm, nieuw netwerk met gelijkgestemde ondernemers  


Je hebt na Vind je Stem je overkoepelende verhaal compleet en weet precies hoe je dit communiceert naar je publiek. Je wordt zichtbaarder en je trekt de klanten aan die jij wilt.  

Laura van Videozus ging je voor :


“Mensen weten wie ik ben, waar ik voor sta en wat ik wil. En daardoor weten mensen dus héél snel dat ze met me willen samenwerken. (…) Ik weet nog heel goed dat Valerie drie uur lang met mij heeft gepraat en daar dingen heeft weten uit te filteren, wat nog nooit iemand heeft gekund. Nog nooit heeft iemand zo goed naar mij geluisterd als Valerie.”  


Mag het nu weleens écht gebeuren met je bedrijf? Dat het écht goed loopt? Dat klanten naar jou toe komen in plaats van andersom? Dat je bedrijf serieus groeit?  

Waarom jij je Stem nu wél vindt 






“Ik heb helemaal niets te vertellen!”  

Zo vaak hoor ik het: “Ik ben coach / reisadviseur / kunstenaar / diëtist / een ander beroep, dan heb ik toch helemaal geen goed verhaal te vertellen?” En in bijna alle gevallen is het antwoord: jawel, het goede verhaal heb je al. Nu je stem nog. En dan ben je klaar om de wereld — of in ieder geval jouw doelgroep — te veroveren.  

Mensen houden niet van communiceren met bedrijven. Ze willen de persoon erachter kennen. Op basis van wie jij bent en welk verhaal je vertelt, beslist je potentiële klant of hij of zij met je in zee gaat. Waarom doe je wat je doet? Wat voeg jij toe voor je publiek? Wat gaat je klant van jou leren of wat levert je werk op?  


“Ik… eh… doe heel toffe dingen.” 

De ene groep ondernemers kent het eigen verhaal niet. De andere groep weet precies wat de boodschap is, maar ja, zie het dan nog maar eens te vertellen. Op zo’n manier dat je de impact maakt die je wil maken. Zodra je het op (digitaal) papier probeert te zetten, klap je dicht. Je knipperende cursor irriteert je mateloos, dat leuke woordgrapje op Facebook slaat eigenlijk totaal de plank mis en je gebruikt woorden die je in je hele leven nog niet hardop hebt gezegd.  

Je weet dat je iets moois te vertellen hebt — je weet alleen niet waar je moet beginnen. Alles wat je opschrijft is het net niet. De inhoud is wel goed, maar het lukt je niet het over te brengen op je klant. En dat terwijl je in persoonlijk contact alles vlijmscherp naar voren brengt. De horror!  


Vind je Stem is een interactief programma. Een warme community — met een live trainingsdag en Q&A’s. Een traject waarbij je de theorie direct in de praktijk brengt. Persoonlijke feedback op al je verhalen, gecombineerd met concrete tips. 


Wim van den Manacker - Ecolife Tube

'Dit gaat mijn merk brengen, daar waar ik dat wil. Het was gewoon meant to be.' 

'Ik wist dat ik een verhaal te vertellen had. Een boodschap om mee te geven. Het gaat niet alleen om mijn product maar juist ook om wat erachter zit. Maar ik raakte verwaald in mijn eigen woorden en kon het grotere geheel niet vatten. Valerie heeft het beste in mij naar boven gehaald. Ik weet nu wat ik te vertellen heb, wat mijn boodschap is én hoe ik dat doe.' 




Deze 8 concrete dingen ontdek je 

1. Waarom, hoe en wat? 

2. What’s up? 

3. Je grootste fans 

4. The sky is the limit 

We duiken meteen in het diepe: waarom doe jij wat je doet? Wat drijft je? Waar kom jij je bed voor uit? Welke impact wil je maken? En hoe?

Wat speelt er in jouw branche? Wie zijn je concurrenten? Waar sta jij in het geheel en wat beloof je je publiek?

Je doelgroep bedenk je zelf, je publiek is er al. Wie zijn ze? Wat willen ze van jou? Waar vind jij ze en waar vinden ze jou?

Grote doelen, mooie ambities. Je formuleert je missie en visie. En dan ook echt vlijmscherp, zodat je ontdekt wat de echte boodschap is die je wil vertellen.

5. Spreek je uit 

6. De moeder aller verhalen 

7. Er was eens… jouw betoverende verhaal 

8. Je stem, je verhaal, je rode draad 

Je verhaal ontdekken is één ding, je moet het ook vertellen. Je leert uitspreken waar je voor staat. Wat je wil. En minstens zo belangrijk: ook waar je niet voor staat en wat je niet wil.

Met mijn persoonlijke hulp zet je jouw ondernemersverhaal neer. Jouw moeder aller verhalen. Dat wat je vertelt als iemand vraagt wat je doet, zodat hij of zij je onthoudt.

Niet iedereen is geraakt door hetzelfde verhaal. Daarom leer je zo te vertellen, dat je je bedrijf wel bij de lezer of luisteraar op de kaart zet. Je leert welke elementen je verhaal altijd moet bevatten en hoe je de juiste woorden kiest.

Ontrafel je rode draad en weet wat er in al je verhalen terugkomt en wat ze met elkaar gemeen hebben. Na deze module weet je hoe je ervoor zorgt dat al je communicatie die rode draad bevat.




“Zij maakt het verschil” 🎶 

Ik zei het al: dit programma is geen dertien in een dozijn. Het is een online training met betrokkenheid, interactie en feedback. Iedere week een Q&A (niet eindeloos met je vinger in de lucht zitten tot de juf je een beurt geeft, ideaal) en maar liefst 4 waanzinnige bonussen. Alleen al de bonussen maken voor jouw bedrijf het verschil!  

Bonus 1: live trainingsdag

Voordat het hele online traject start, gaan we met elkaar aan de slag om jouw waarom, hoe en wat neer te zetten. Live. In het eggie, dus. 

Je ‘waarom’ staat als eerste, want die is het belangrijkst. Als je ‘waarom’ niet goed staat, valt de rest ook om. Een beetje zoals je fiets die lullig geparkeerd staat en die alle fietsen omgooit als je ‘m van het slot probeert te halen. Moet je niet willen.  

Lastig om te doen, maar dan zit je er meteen lekker in. En samen komen we er helemaal uit — dat beloof ik je. Jij gaat naar huis met de opzet van een verhaal waar jij je lekker bij voelt.  

Bonus 2: persoonlijke feedback op al je verhalen

Vind je Stem is dan wel een online programma, maar dat betekent niet dat je de theorie voorgeschoteld krijgt en je de rest lekker zelf moet uitzoeken. Je krijgt persoonlijke feedback op ál je verhalen die je in de besloten community plaatst. Niet alleen ‘oh, ja, leuk!’, maar concrete tips en voorbeelden om je verhaal nog beter te maken.

Bonus 3: live Q&A’s 

Elke woensdagmiddag is er tijd om vragen te stellen in een live Q&A-sessie in onze community. Ook een mooi moment voor feedback op jouw verhalen en om je mee te nemen in mijn verhaal. Red je het niet er live bij te zijn? Dan kijk je de video’s op een later moment terug.

Bonus 4: module ‘De kunst van het raken’

Dit is een beetje alsof je een vergeten briefje van €50 in een broekzak vindt: een bonusmodule! Je leert in deze module hoe de woorden die je zegt ook écht raken. Je krijgt handvatten om met iedere uiting de juiste toon te zetten. Van informeren naar resoneren.

Klaar voor de start? Zet 13 april 2019 in je agenda!

Op zaterdag 13 april trappen we af met een live trainingsdag. In het midden van het land, zodat het voor iedereen goed bereikbaar is. Na deze dag gaan we online verder en heb je 9 weken lang de beschikking over mij en mijn team om jou te ondersteunen, met je mee te denken en je verder te helpen.  

Meer zichtbaarheid (geen struggles meer met wat er ‘nu weer op Instagram gedeeld moet worden’), een groter bereik, alleen nog maar fijne klanten om mee samen te werken, een glasheldere boodschap (die er ook nog eens lekker uitkomt) en meer omzet.  

Yes ik wil van start!

PS Vind je Stem is geen presentatietraining. Ook geen businesscoaching. Het is ook niet geschikt voor ondernemers die verwachten dat ik alles voor ze ga doen. Je leert geen gladde verkooppraatjes en je komt hier niet vandaan als de verkoper die een nietsvermoedende consument een energiecontract in de maag heeft gesplitst. Ik geloof in echte verhalen — in jóuw onderscheidende stem. In ontdekken hoe je met jouw taal, jouw stijl en jouw energie je publiek verovert.


Valerie Willemse

Oja, ook nog even mijn verhaal

Toen ik mijn onderneming begon, werkte ik als freelance copywriter voor veel (grotere) reclamebureaus en bedrijven als Unilever, KIA, de Consumentenbond en de gemeente Rotterdam. Wat me daar altijd opviel of eigenlijk tegenviel, is dat veel bedrijven niets lijken te snappen van de kracht van het verhaal. Het is vooral propositieontwikkeling, verpakt in een storytelling-jasje. Totaal uit de duim gezogen verhalen over het ontstaan van een product. 

Doodzonde. En een gemiste kans. Échte storytelling is zoals de oerknal van je bedrijf: waarom het er moest zijn en waarom het is wat het is. 

Je verhaal raakt pas de kern als het jouw DNA bevat. Verhalen moeten waar zijn. Authentiek. Gaan over jouw drijfveren en je waarden.  

Ik verbaas me er oprecht over dat nog zo weinig ondernemers dat doen. Dat durven.  

Ik geloof in een toekomst waarin we geen onzin meer maken. Een wereld waarin we laten zien wie we echt zijn en op een transparante manier met elkaar communiceren. Een wereld waarin we waarde bieden met relevante content. Communicatie waarin we authentiek zijn en impact maken die wél echt raak is.  

En jij? Waar geloof jij in? 

Pak jij je podium? Of ben je nog niet klaar voor de bijbehorende groei van je bedrijf?

Kriebelt het nu bij je? Om die grotere en bekendere versie van jezelf te zijn? Om de kennis en wijsheid die je in je hebt, eer aan te doen? Dan is Vind je Stem hét programma dat je daarbij helpt. Ga staan voor jezelf en je bedrijf en raak je publiek.  

JA! Ik wil de ruimte die ik verdien!