Positioneren vanuit Purpose

Ik help je jouw boodschap ‘out there‘ te krijgen

Je voelt in al jouw vezels dat je iets belangrijks te vertellen hebt. Een boodschap die gehoord moet worden. Maar het lukt je maar niet om daar lading aan te geven of om dit helder naar buiten te brengen. Gevolg? Je blijft een beetje hangen in die middelmatige massa. En het is nu écht tijd dat je jouw rol als leider, visionair, of veranderaar gaat pakken.

Wat is het waar jij het verschil in gaat maken? Welke verandering ga jij maken? Wat is de beweging die je op gang gaat brengen? En op welke manier ga je dit doen?

Ik ga je helpen je potentiële klanten met jou te verbinden. Je te onderscheiden van al die concurrenten die je sowieso hebt. Samen zorgen we ervoor dat je jouw boodschap zo helder hebt dat je alleen nog de allerbeste klanten aanspreekt.

Alleen maar briljant zijn in wát je doet is niet voldoende wanneer je dit niet weet te vertalen naar zichtbaarheid, positionering en je potentiële klanten.

Geef je visie lading met jouw stem

Het grootste verlangen van iedere ondernemer die ik spreek en met wie ik werk, is dat het gaat ‘flowen’. Dat hetgeen je voelt strookt met wat je doet. Én zegt. Dat het meer vanzelf gaat. Dat er klanten komen. Dat er geld binnenkomt en dat alles waar je zo hard voor gewerkt hebt, dat dat terugkomt.

Misschien voel je het al, misschien zie je het om je heen gebeuren. Maar het gaat pas écht flowen als je durft om gedachtes en gevoelens zichtbaar te maken.

Feiten, tips en ‘lege inhoud’ alleen dekken de lading niet langer. Daar ga je het niet mee redden, je niet mee onderscheiden. En je gaat er zeker geen impact mee maken. Zichtbaarheid anno 2019 gaat veel dieper dan alleen maar delen WAT je weet.

Mensen hebben geen behoefte aan nog meer informatie. ‘Contentkak’ zoals ik dat graag mag noemen. We worden overspoeld met kennis. That ain’t gonna cut it anymore.

Het maakt ook geen ruk uit hoe zichtbaar je bent. Elke dag posten, elke dag mailen, volop blogs schrijven… je bent heel zichtbaar en je zult er best een hoop duimpjes omhoog voor terugkrijgen. Maar maak je er echt het verschil mee? Vertel je echt wat jij te delen hebt? Is je boodschap helder en neem je anderen daar in mee?

Het verschil maken met zichtbaar zijn en daadwerkelijk je business ermee laten groeien, zit in een hele andere hoek.

We willen zien hoe jij de dingen ziet.
We willen ons herkennen in wat je voelt.
We willen kunnen aanhaken bij je visie. Bij WAAROM je de dingen doet.
In woorden die we begrijpen. Die lading geven aan je boodschap.
Een heldere boodschap.

Ik vind het de meest belangrijke rol die je als ondernemer te vervullen hebt. Althans, voor die ondernemers die het gevoel hebben iets bij te dragen. Zij die impact willen maken. Een ander willen helpen. De makers, de doeners, de bedenkers, de wereldverbeteraars. Het is de rol die we nu, as we speak, meer dan ooit nodig hebben in de wereld.

Het is de rol van visionair.

Dat je in staat bent de wereld voor je te zien die jij met jouw Why wilt creëren. Dat je een beeld hebt van hoe dat eruit moet zien. De verandering die je wilt maken. De bijdrage die je wilt leveren. Het verschil dat je wilt zien in de wereld.

Het creëren van een movement. Beweging.

Omdat de wereld zit te wachten op mensen die zich uitspreken. Mensen zoals jij. Mensen die iets te vertellen hebben – op wat voor manier dan ook.

Je bent hier terecht gekomen en het kan bijna niet anders dan dat jij er “zo één” bent. Zo één met een visie. Met een doel, een missie. Met de drang om anderen te helpen en je stem te laten horen. Oók als je dit nog niet ontdekt onder woorden hebt gebracht of zelfs maar een seconde over hebt nagedacht 😉

Waarom ik die rol van visionair dan zo belangrijk vind? Nou ja, je gaat toch ook niet de volle zee op zonder kapitein? Of zonder kompas? Waarom zou je dat dan wel met je bedrijf willen doen?

Ik spreek veel mensen die zeggen een impact te willen maken. Binnen willen komen. Een ander echt willen helpen. Raken. Maar vervolgens aan de oppervlakte blijven.

Het is tijd om de wereld te laten zien waar je voor staat. Om te ownen waar jouw bedrijf nu écht over gaat. Om de boel in beweging te brengen. Om het te laten flowen.

Benieuwd hoe dit er voor jou uit zou kunnen zien?
Neem dan vrijblijvend contact met me op. Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie denk ik graag met je mee.

Je weet het allang: je hebt iets te doen hier.

Het heeft misschien nog geen woorden.
Nog geen vorm of gezicht.
Het is misschien nog niet tastbaar.

Maar je voelt het.
Je voelt het aan alles.

Je staat ergens voor.
Je vindt ergens wat van.
Je wilt dat iets anders wordt.
Je hebt een product of dienst dat een hoger doel draagt.
Dat alles te maken heeft met jouw grotere visie. De ambitie de je hebt.
Voor jezelf, maar vooral ook voor de mensen om je heen.

Jouw stem brengt beweging in de wereld.
Gebruik je stem.

Spreek je uit. Er is geen beter moment dan nu.