Blog

Als je deed wat je altijd deed...
14 september 2020

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je kreeg. Een prachtige quote van Einstein. Maar quotes zijn niets meer dan mooie woorden als je ze niet toepast. Leuk voor op een tegeltje maar verder leeg wanneer je er geen lading aan geeft. Woorden… en vervolgens daden zeg ik altijd. De afgelopen maanden zijn voor mij een wervelstorm van voornamelijk heel veel shit geweest. Misschien heb je dat al ergens gelezen en misschien heb je geen idee waar...

Theo de Relatietherapeut - en een belangrijk inzicht
29 augustus 2020

Afgelopen maandag zat ik bij Theo. Theo de Relatietherapeut. En daar deed ik een inzicht op wat ik vandaag graag met je wil delen. Misschien is dit wel een van mijn meest persoonlijke schrijfsels ooit. Ik vond het in elk geval spannend te plaatsen, dus dat zegt wel wat ;-)   ‘Ja maar, hoe voelt dat dan precies?’ Vraagt hij. ‘Nou gewoon. Vervelend.’ Antwoord ik. ‘En hoe voelt dat?’ ‘Weet ik veel. Gewoon....

De 9 meest gemaakte fouten in Storytelling
20 augustus 2018

De meest gemaakte fouten in Storytelling 'Wat zijn de meest gemaakte fouten die ondernemers maken, wanneer ze aan de slag gaan met Storytelling?' Deze waardevolle vraag kreeg ik van een ondernemer op mijn Facebookpagina. Ze voelde dat ze zoveel meer te vertellen had. Een verhaal dat verteld moet worden. Ze wil graag haar werk een groter podium geven en laten zien waar het écht om gaat. Meer bereik. Meer bekendheid. Meer zichtbaarheid. Verhalen...

Het verhaal van Valerie Communiceert
15 maart 2018

Check. Vink. En door… De maakbare wereld van Pippi en Valerie… Proloog. Raar haar. Lange benen die uit zitzakken steken. In een hip bureau in de hoofdstad brainstormen creatieven over een storyboard . De art director staart met zijn vinger op zijn bovenlip over het IJ. Af en toe roept hij iets geniaals. Plotseling wordt er op het raam geklopt. Er staat een meisje voor de deur. Out of the blue. Een beetje bleu misschien nog. Maar wel met...

Waarom 'Waarom' belangrijk is
15 maart 2018

Waarom 'Waarom' belangrijk is Weet jij waarom je doet wat je doet? En dan heb ik niet over ‘omdat je het leuk vindt’ of omdat je ‘winst wilt maken’. Maar echt WAAROM je het doet. Wat zit erachter? Wat geloof je? Wat drijft jou? Waar sta je voor? Waar kom jij nou ’s ochtends je bed voor uit? Veel bedrijven weten niet waarom ze doen wat ze doen. Alleen wát ze doen. En daar praten ze dan ook vooral over: het product dat ze verkopen. Maar...

Wat is het rendement van storytelling?
15 januari 2018

Wat levert storytelling op? ‘Wat is nou eigenlijk het rendement van storytelling?’ Het is een vraag die ik vaak hoor. Mijn antwoord is simpel, maar vaak weinig bevredigend: Storytelling is van onschatbare waarde. Letterlijk. En meestal vooral pas op de lange termijn. Dat is voor veel mensen vaak even wennen. Andere manieren van marketing zijn er juist zo op gericht om direct resultaat te behalen. Waarom zou je dan aan storytelling doen? Een...